دبیر كل حزب حاكم الجزایر در سمت خود باقی ماند
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا، 'عیسی قاسه' عضو دفتر سیاسی و مسئول رسانه ای و ارتباطات جبهه آزادیبخش ملی الجزایر روز دوشنبه اعلام كرد كه در نشست عادی كمیته مركزی این حزب كه در دو روز گذشته در پایتخت برگزار شد، 221 نفر از 333 عضو كمیته مركزی این حزب باردیگر به دبیركلی عبدالعزیز بلخادم رای اعتماد دادند.

در این نشست اعضای كمیته مركزی بزرگترین و با سابقه ترین حزب سیاسی الجزایر، خواهان اتحاد و وحدت اعضای برای اجرای برنامه های رییس جمهوری این كشور برای انجام اصلاحات براساس مطالبات مردم شدند.

عبدالعزیز بلخادم در این نشست در سخنانی بار دیگر برضرورت عذرخواهی رسمی دولت فرانسه از ملت الجزایر به خاطر جنایات مرتكب شده در حق الجزایری ها در دوران استعمار، تاكید كرد.

وی با بیان اینكه انتخابات دهم می (21 اردیبهشت ) مجلس ملی مردمی الجزایر در شفافیت و سلامت برگزار شد، خطاب به كسانی كه در شفافیت انتخابات پارلمانی و پیروزی حزب افلن تردید وارد می سازند، تاكیدكرد: 'كسانی كه باصراحت برای دفن ما حتی بدون اقامه نماز میت شعار می دهند، هرگز خواب و خیالشان به واقعیت نخواهد پیوست و در اهدافشان ناكام خواهند ماند.'

بلخادم افزود: سمت من در حزب قابل چانه زنی نیست.

براساس اخبار دریافتی برگزار كنندگان این نشست كه در فضایی پر از تنش برگزار شد، براساس دستورالعمل دریافتی از ورود مخالفان بلخادم به این نشست جلوگیری به عمل آوردند.

مخالفان بلخادم در حزب افلن كه از ماهها پیش با دعوت از دیگر اعضای حزب درصدد بركناری وی به خاطر برخی دیدگاهها و نظرات وی از طریق انتخابات درون حزبی بودند، در روزهای اخیر اعلام كردند كه یك دادخواست قضائی علیه بلخادم در محاكم دادگستری طرح خواهند كرد.

آنان معتقدند كه بلخادم در لیست امضاهای اعضای كمیته مركزی درخصوص رای اعتماد به خود تقلب كرده است.

جبهه آزادیبخش ملی الجزایر كه نقش اول را در صحنه سیاسی این كشور بازی می كند در سال 1954 میلادی (1333 شمسی ) از سوی مبارزان با استعمار فرانسه تشكیل گردید.

این حزب در حال حاضردر مجلس ملی مردمی از مجموع 462 كرسی ، 208 نماینده دارد و 'عبدالعزیز بوتفلیقه' رییس جمهور الجزایر نیز ریاست افتخاری افلن را بر عهده دارد.

خاورم** 1200** 3404





:: برچسب‌ها: زرد , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: